Bikeporn.cz je e-shop zameraný na enduro a gravel bicykle a príslušenstvo, má vlastný tím, blog a youtube kanál. Chalanov, ktorí za ním stoja, môžeš pravidelne stretávať aj na bike eventoch s ich neprehliadnuteľným ružovým stánkom a obytnou dodávkou. Bikeporn tento rok do svojho sortimentu zaradil aj Horsefeathers bike kolekciu, a tak sme sa s Radkom Urbánkom, directorom tohto bike e-shopu, porozprávali o tom, ako sú s ňou spokojní, ale aj o vzniku a fungovaní Bikepornu. Dostali sme sa až k tomu, ako sa im podarilo mať na jednom stole bike riadidlá a náboje a hneď vedľa toho dildá a iné sexuálne hračky. Aj o tom je Bikeporn, tak čítaj ďalej!
Radek, čo máš v Bikeporn.cz na starosti, čo je tvojou náplňou práce?
V e-maile mám podpis Bikeporn.cz Director. Ľudia si pod tým predstavujú rôzne veci, ale v podstate to je úplne jednoduché: koordinujem náš tím, ktorý vytvára Bikeporn, jeho obsah, komunikujem so značkami, tvorím ceny a tak nejak spoločne vytvárame stratégiu. A potom máme ešte enduro tím, ktorého som manažér. Ale ani tam to nie je to vyložene one-man show, sme užší tím ľudí, ktorí to celé tvorí spoločne.
Kedy Bikeporn.cz vznikol a aká bola prvotná idea jeho založenia?
E-shop Bikeporn sme spustili koncom leta 2020, takže to v podstate teraz budú dva roky, čo sme na trhu. Idea bola úplne jednoduchá: my ako bikeri sa snažíme iným bikerom priniesť značky a produkty, ktoré sú zaujímavé, neokukané a exkluzívne. Samozrejme to nezačína a nekončí len predajom, to nechceme. Snažíme sa o to, aby to bol fungujúci celok, komunita. Takže máme aj blog, vlastný enduro tím, podporujeme rôznych jazdcov, zúčastňujeme sa množstva akcií, na ktorých nás ľudia môžu vidieť osobne a podobne.
"My ako bikeri sa snažíme iným bikerom priniesť značky a produkty, ktoré sú zaujímavé, neokukané a exkluzívne."
Takže ste v Bikeporn.cz všetci aktívnymi bike ridermi, áno?
Áno, jednoznačne. Do bikovej komunity sa nedostaneš, pokiaľ ti to nič nehovorí a sám na tom bicykli nejazdíš. U nás napríklad celé to užšie jadro Bikepornu, čo je asi 4-5 ľudí, sme bikeri. Ja zastupujem enduro scénu, Mates z customer service jazdí gravel a trail, Ondra, mechanik a marketing v jednom, jazdí takisto gravel a trail. Takže na akciách nás ľudia môžu vidieť aj na bicykloch. Sme napríklad partnermi enduro série a často to robíme tak, že tam prídeme vo štvrtok večer alebo piatok ráno, pojazdíme si na tratiach s ľuďmi a v sobotu a nedeľu sme na našom stánku. To pomáha, ľudia nás vidia v akcii, vidia nás na bicykloch, bavíme sa, rozoberáme tie trate, vieme ľuďom adekvátne poradiť, pretože sme na tých tratiach sami jazdili. Takže áno, rozhodne sme v tíme všetci aktívnymi ridermi.
Boli ste vlastne partia bikerov, ktorí si vytvorili e-shop aj kvôli tomu, aby mali sami na čom jazdiť a do čoho sa na bike obliekať, alebo je za tým aj nejaký iný príbeh?
Je to v podstate ako hovoríš, všetci na tom bicykli jazdíme a máme aj nejakú históriu z cyklo biznisu z minula. A čo sa toho príbehu týka, povedal by som to asi tak, že v dnešnej dobe je všetko extra hyper korektné a nemôžeš urobiť nič, aby si tým niekoho niekde neurazil a to nás nebaví. Takže sme si to na Bikeporne začali robiť po svojom. Robíme to inak, niekomu sa to páči, niekoho to pobúri, ale negatívna reklama je tiež reklama. Napríklad aj náš šéf, ktorého na sociálnych sieťach prezývame "náš investor Zoltán", si pamätá cyklo biznis v 90-tych rokoch, kde predvádzacie akcie vyzerali úplne inak. Keď počúvam tie príbehy, je to niečo, čo by sa v dnešnej dobe absolútne nemohlo odohrávať. Toto je trochu spôsob, ako si na to zaspomínať a trochu si to pripomenúť. Robiť si to fakt po svojom, nech si ľudia myslia čo chcú. Keď sa pozrieš na Bikeporn, vidíš, že všetko je ružové, všade sú neóny, dievčatá a podobne. Keď sme napríklad spustili e-shop, tak sme k tomu vypustili minútové akčné video, kde chalani jazdili na bikoch v opustenej hale a medzi nimi sa motali dievčatá s lízatkami v ústach. Alebo sme urobil trojdielny seriál s Dominikou Durčákovou a so sexshopom Ružový slon, kde sme ukazovali novinky v bikovom svete a zároveň novinky vo svete sexuálnych hračiek, takže tam vedľa riadidiel a nábojov ležali dildá a podobné veci.
Názov Bikeporn je teda úplne k veci k tomuto vášmu marketingu.
Úplne. Máme radi biky, máme radi porno, takže sme to skĺbili pekne dohromady.
Boli na to aj nejaké negatívne, alebo skôr poburujúce ohlasy, najmä čo sa týka cyklokomunity?
Samozrejme. Práve na to video k e-shopu boli aj ohlasy, či sme zase v 90-tych rokoch, kde chalani jazdia a dievčatá stoja neďaleko a lížu lízatká. Ale o to práve šlo. Čo sa týka marketingu, aby si bol vidieť, a aby ťa niekto zaregistroval, tak to proste musíš robiť výrazne. A o to sa snažíme. Už len názov Bikeporn to hovorí sám o sebe. Keby sme sa volali napríklad MTB Enduro bike shop, tak si nás proste nikto nezapamätá. Bikeporn je jednoduchý, chytľavý a ľudia si ho zapamätajú. Je nás vidno, stany máme v ružových farbách a obytné auto, s ktorým obiehame súťaže, máme potlačené obrím nápisom "Bikeporn".
Čo všetko sa dá u vás na stránke Bikeporn.cz nájsť?
Ako som hovoril, nie je to len o produktoch, ale máme aj vlastný blog, kde naši jazdci postujú reporty zo súťaží, a kde často uverejňujme aj tipy a triky z bike sveta. Ďalej máme aj youtube kanál, kde sme robili spomínaný seriál s Dominikou. Máme skvelého mechanika Ondru, ktorý sa do toho naozaj vyzná a keď staviame nejaký exkluzívnejší bicykel, tak z toho uverejňujeme aj video Bikeporn build. Sme aj partnermi na množstve akcií, takže nás tam ľudia môžu stretávať aj osobne. Základné trio tvorím ja, Mates a Ondra. Bikepornu prepožičiavame vlastné tváre či už na akciách alebo aj na sociálnych sieťach, takže to nie je žiaden anonymný e-shop, ale snažíme sa, aby mal naozaj ľudský prístup.
Čo sa týka biku, na aké disciplíny sa zameriavate?
Primárne sa zameriavame na enduro a gravel, keďže v tom sme silní, jazdíme to, poznáme to prostredie, máme prístup k rôznym tým značkám. Ale máme v pláne pridávať viacero značiek, ktoré nás posunú viac do toho rýchlejšieho jazdenia, takže viac na cesty. Začalo to napríklad pridaním pedálov Look, čo je v podstate číslo jedna v cestných pedáloch. Takže kľúčové disciplíny sú enduro a gravel, ale ten presah sa zväčšuje a s ďalšou sezónou ho plánujeme ešte viac rozširovať.
"Chceme, aby u nás zákazník našiel niečo, čo si vyberie skôr srdcom, než rozumom."
Na základe čoho si vyberáte značky, s ktorými budete spolupracovať?
Našim heslom je nezameriavať sa na kvantitu ale na kvalitu. Sortiment si vyberáme tak, aby bol kvalitný a originálny. Snažíme sa, aby to bolo fakt niečím zaujímavé, malo to pridanú hodnotu, bolo to neokukané. Nesnažíme sa konkurovať najväčším e-shopom v Českej republike alebo na Slovensku, ale chceme, aby u nás zákazník našiel niečo, čo si vyberie skôr srdcom, než rozumom.
Tento rok ste do svojho sortimentu zaradili aj Horsefeathers. Mali ste už možnosť vyskúšať si Horsefeathers oblečenie na bike, a ak áno, čo na neho hovoríte?
Vyskúšali sme si ho už asi všetci. Už som vybavený šortkami Venture a tričkami Fury a tak ďalej. Horsefeathers bike kolekciu aktívne vozíme so sebou aj na súťaže, ukazujeme ju ľuďom, môžu si to ošahať a vyskúšať. Značka Horsefeathers patrila v puberte medzi moje obľúbené a teraz sa s ňou opäť stretávam v bikovom prostredí. Baví ma, ako sa za tú dobu vyvinula a nachádzam si pre ňu v šatníku opäť miesto. Takže tým sa uzatvoril taký môj pomyselný kruh. Dáva mi naozaj zmysel, že ste tú bike kolekciu vyprodukovali, pretože ľudia, ktorí vás nosia v zime na snowboard alebo na skialpy sú v lete tiež aktívni. Jazdia na bicykloch, tak prečo by mali nosiť iné značky, keď vy dokážete kvalitne vyprodukovať vlastné bike oblečenie. Mal som možnosť vidieť už aj bike produkty na rok 2023 a teším sa, že tam bude ešte väčší presah do endura. Takže áno, som za to veľmi rád, že Horsefeathers rozšíril svoj rozsah aj na ten bikový, a sme radi, že to v ponuke máme.
Nedávno ste u vás predstavili aj značku First Degree, ktorá sa zameriava na výrobu bike topánok, a ste jediní dodávatelia na Česku a Slovensku, je to tak?
Áno, hovoríš to úplne správne. Z toho mám napríklad tiež radosť. Topánky nám dlho chýbali v ponuke a hľadali sme značku, ktorá by nás oslovila. First Degree si nás vybrali ako prvých exkluzívnych dílerov do Česka a Slovenska, čo mi samozrejme urobilo veľkú radosť a svojim spôsobom to bola aj pochvala našej práce, keď si nás zvolili sa výhradných dílerov. First Degree sa mi páči, je to mladá progresívna značka. Toto je princíp toho, ako sa v Bikeporne snažíme fungovať. Radšej prinášať exkluzívne alebo zaujímavé značky, ako sa len zaradiť do zástupu ďalších desiatok podobných e-shopov v Českej republike.
Spomínal si, že oni vás oslovili na spoluprácu. Ako to vlastne funguje, je to obojsmerná komunikácia, vy oslovujete značky, ktoré chcete predávať a naopak aj značky oslovujú vás ako e-shop?
Oboje, áno. Ale častejšie sa stáva, že ja proaktívne vyhľadávam značky, ktoré by sme mohli do portfólia pridať. Je to moja úloha ako directora v Bikporne. Nedávno som napríklad bol v Nemecku na veľtrhu Eurobike, čo je najväčšia biková výstava v Európe, kde som bol hľadať značky, ktoré by sme mohli exkluzívne dovážať, alebo byť aspoň jednými z mála dílerov, ktoré ich v Českej republike predávajú.
Je nejaká značka, ktorá vás ako bikerov, ktorí stoja za Bikeporn.cz extra baví? Alebo na ktorú ste hrdí, že ste ju sem priviedli?
Povedal by som, že číslo jedna je asi Nukeproof, ktorý nás naozaj baví a okolo tej značky je prosledné roky super hype. S chalanmi z Nukeproof sa skvele spolupracuje, a marketing sa pre takúto značku robí tiež dobre. Takže toto je momentálne asi číslo jedna, čo ma baví aj osobne. Sám som si dokonca nedávno postavil Nukeproof-a.
Podporujete aj nejakých jazdcov? Máte svoj bike tím?
Máme Bikeporn Chimpanzee enduro tím, ktorý plne podporujeme. Ten sa momentálne skladá z dvoch jazdcov, ktorými sú Max Adami a Miki Nevrkla a sú to dvaja mladí enduro jazdci. Max má 22 rokov a Miki má, myslím, 26. Majú za sebou množstvo úspechov. Miki bol nedávno vo Francúzsku na Majstrovstvách sveta v bikrose a asi mesiac naspäť sa v bikrose stal aj majstrom Českej republiky. Minulý rok vyhral svetový pohár vo fourcrosse a podobne. A Max je minuloročný majster v enduro do 21 rokov. Toto je jeho prvá sezóna v elite kategórii. Chalani sú super, pomáhajú nám vyrábať povedomie okolo Bikepornu, pretože je ich vidieť, sú aktívni na sociálnych sieťach, na súťažiach sú to šoumeni, a mladí jazdci ich sledujú. Vďaka tomu nám potom funguje aj merch Bikeporn, máme šiltovky, tričká, mikiny a podobne. Premýšľame, ako ten tím posunúť ďalej, zatiaľ je to tak rôzne v jednaní.
Chalani musia byť celkom viditeľní s veľkým ružovým nápisom Bikeporn na drese.
Je to tak, chalani majú čierne dresy, ale samozrejme s veľkým nápisom Bikeporn a s obrovskými ružovými plameniakmi. Je ich vidieť. Rovnako ako napríklad aj náš stánok, s ktorým obchádzame súťaže. Ten je tiež ružový a má na sebe hlášky typu "Better than sex", "Dare to dream", a vlajú tam ružové vlajky. Takže áno, snažíme byť naozaj viditeľní.
Môžeme vás s týmto vašim výrazným ružovým stánkom vidieť na nejakých bike eventoch?
Áno, je to určite veľká časť našej práce. V podstate v máji nabalíme obytnú dodávku a vyprázdnime ju až niekedy v októbri. Medzitým sme partnermi českej enduro série, kde sme nielen samostatne so stánkom Bikeporn, ale s jednou z našich značiek JOE'S NO FLATS máme umývaciu zónu, kde si súťažiaci chodia umývať bicykle produktami JOE'S NO FLATS alebo sme partnermi výživovej zóny spolu s českou značkou Chimpanzee, kam sa súťažiaci chodia občerstviť 100% prírodnou športovou výživou. Ďalej sme partnermi súťaže Blinduro a teraz v septembri sa chystáme na Gravel Blinduro, čo je tiež jediná súťaž svojho druhu v Českej republike. Máme proste taký kočovný cirkus, ktorý sa tie 4 mesiace cez leto nezastaví.
Nerozmýšľali ste niekedy nad tým, že by ste okrem e-shopu založili aj vlastný kamenný shop?
Tá myšlienka tu stále je, ale asi nie ako úplne klasický kamenný shop, ale napríklad variant nejakého showroomu. Pretože predsa len, predávame drahé bicykle, ktoré si nemôžete na e-shope dať do košíku, odkliknúť dopravu, dodaciu adresu a jeden zo skladníkov vám to odošle. Takto to u nás nefunguje. Je to minimálne o výmene niekoľkých e-mailov alebo pár telefonátov. Ľudia si často prídu tie bicykle pozrieť ku nám osobne do Svitav, kde máme taký menší showroom. Tam máme tie bicykle postavané, môžu si ich prehliadnuť, môžu si na nich sadnúť. Takže áno, otázka mať niekde svoj kamenný showroom tu je, ale keď sme Bikeporn zakladali v lete 2020, bola tu doba kovidu, takže to samozrejme vôbec neprialo tomu, mať kamenné predajne a podobne. Je to zatiaľ hudba budúcnosti, uvidíme, kam sa v tomto vyvinieme.
Máte nejaké vízie alebo plány do budúcnosti kde by ste chceli Bikeporn.cz posunúť?
Asi stále rásť, pridávať značky, ktoré sú zaujímavé, hľadať správne značky do nášho portfólia a ukrojiť si väčší kúsok z toho koláča na českom a slovenskom trhu. Aktuálne asi môžem prezradiť, že sa pracuje na anglickej mutácii e-shopu, takže chceme expandovať aj takto. A potom napríklad nik nevylučuje, že do budúcna bude existovať nejaká forma nejakých zrazov, vlastných eventov, alebo niečo podobné. To je všetko tak rôzne v jednaní, každý z nás chrlí nejaké nápady, zisťujeme, čo je reálne/nereálne a či to má zmysel/nemá zmysel. Ako som už spomínal, momentálne plne podporujeme dvoch profi jazdcov, Maxa a Mikiho a iným formátom, či už gripami, plášťami a podobne podporujeme zopár ďalších jazdcov. Premýšľame nad nejakým programom alebo nejakým širším modelom Bikeporn tímu, či už s presahom do cross-country alebo podobne. Takže plány a priestor na vymýšľanie nových vecí tam stále je.
ROZHOVOR SI MÔŽEŠ VYPOČUŤ AJ VO FORME PODCASTU